The Pretty Things

När det kommer till "the Sixties" är The Pretty Things mitt favoritband. Jag blev introducerad till dem av min pappa som är skivsamlare och det var i stort sätt kärlek vid första lyssnigen. Jag är otroligt fascinerad av frontfiguren Phil Mays attityd och hår. The Pretty Things fick aldrig riktigt den uppmärksamhet i världen som jag och många andra tycker att de förtjänade. De slog till exempel aldrig i USA men de var relativt stora i hemlandet England och i Australien. Här kommer tre smakprov:

LSD


Midnight To Six Man


Come See Me


Kommentarer
Postat av: Vendela

Tjenare! Bra musik, fin blogg! Tummen upp för musikbloggare!:D



För att inte musiken ska spelas direkt ska du, efter att du kirrat en spellista, klicka på "Customize", därefter "settings". Där kommer du hitta "Autoplay", välj no så borde allt fixa sig!:)



Som musikbloggare är svårt att få igenom saker man vill med sin "Musikjournalistiken", typ intervjuer ect. Då man inte prioriteras framför riktiga tidnings journalister.Jag har fått för mig att

om man är flera med samma mål, typ en "musikbloggar-grupp" kanske det är lättare, och låter seriösare. Om du är intresserad angående något sånt(och tycker att det låter vettigt)hör av dig!! (hah ja gillar att dra igång saker:))

2010-01-24 @ 17:55:04
URL: http://vendelasmusik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0